Van de Pol transport en opslag doorheen de tijd
Als familiebedrijf willen we gestaag blijven groeien, op basis van vertrouwen en geleverde kwaliteit. Met de neus naar de toekomst gericht, mee met de nieuwste trends. Maar altijd met het grootste respect voor wie in het verleden aan de kar trok. Een kleine terugblik…
Cornelius Van de Pol richt een nieuwe transportfirma op. In de beginjaren vervoerde hij voornamelijk vee, eieren en tuinbouwmateriaal.
De drie zonen van Cornelius nemen het roer over. Ze breiden ons aanbod uit naar algemeen vervoer.
Het transportbedrijf heet nu officieel “bvba Vervoer Van De Pol”. Het wagenpark omvat intussen 10 combinaties.
In de Elzenstraat in Weelde rijst het eerste magazijn uit de grond. Het begin van het opslag-verhaal, bekroond met de oprichting van een nieuwe firma: “Van de Pol NV” (VDP).
De grenzen in Europa gaan open: internationaal vervoer breidt uit.
VDP beschikt over 5.000 m² opslagruimte – met sprinklers èn verwarming.
De tijd is rijp voor nieuwe magazijnen in Turnhout. Vlakbij de snelweg, voor een optimale bediening van de klanten.
André Van de Pol neemt de bedrijfsaandelen van zijn broers over.
De opslagruimtes beslaan een totale oppervlakte van 20.000m². Goed voor 30.000 pallets en colli’s.
25 combinaties van de Pol doorkruisen België en West-Europa. Jaarlijks worden zo’n 10.000 transportopdrachten verwerkt.
Opening van het nieuwe eigen depot aan de Everdongenlaan in Turnhout.
André gaat met pensioen, zonen Bart en Paul zetten de activiteiten verder.
De 3 magazijnen – 23.000 m² in totaal -draaien op volle capaciteit.
Bart Van de Pol neemt het dagelijks beleid voor zijn rekening.
Het nieuwe magazijn in de Nijverheidsstraat is klaar. Meteen wordt ook de nieuwe hoofdzetel in gebruik genomen.
Alle activiteiten worden vanuit de nieuwe hoofdzetel gecoördineerd.
In de 4 magazijnen, die een totale oppervlakte van 30.000 m² beslaan, bieden we meer aan dan opslag alleen: herwikkelen, orderpicking, pallets kantelen, container stuffing enz.
We vernieuwen continu ons wagenpark. Intussen omvat dat zo’n 25 trekkers en 50 trailers, waaronder tautliners, koelwagens en containerchassis.